Sunday, January 24, 2010

Perang Politik Kampus Da Bermula Weeeiii....


Assalamualaikum My Frieenndd...haaaa,dari post yang sedih kita beralih kepada post yang panaaaasss pulak,hahahahaa...kali ni aku nak bukak citer aku pasal something yang tiap2 kampus akan melaluinya (melainkan Campus Zone Maxis,hahahaha..)iaitu Pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar..ini bukan sesuatu yang baru dalam alam kampus,bahkan sudah menjadi adat dan tradisi dalam memilih kepimpinan di universiti..cuma berbanding dengan pemilihan ketua kelas di sekolah,pemilihan MPP universiti ni lagi mencabar dengan sebab diselitkan dengan unsur2 politik dan perjuangan ke arah kebajikan mahasiswa..seperti yang korang sedia maklum,kat UKM nii ada pihak ASPIRASI dan ada pihak GMUKM..ramai yang salah anggap tentang ASPI (ASPIRASI) ngan GM (GMUKM) niii..ada yang ckp ASPI nii anak buah UMNO dan ade yang ckp GM nii anak buah PAS/KEADILAN..bagi aku,ASPI&GM nii bukan seperti apa yang dicakapkan tuu kerana bagi aku,ASPI dan GM nii adalah pihak politik yang bertanggungjawab dalam kawasan kampus..amat berlainan dengan UMNO&PAS/KEADILAN..tapi tak tau laaa klu2 ada dimasukkan politik luar dalam kampus nii kan..tapi bagi aku,adanya AUKU niii menjadi guide macam mana kita nak berpolitik kat universiti niii...ok,nanti aku akan postkan lagi post psl PRK niii..(nampaknya memanjang laaa aku post psl politik kampus nii sampai habis mengundi nant,hahahaaa...)oh yeee,untuk proses penamaan calon telah pun bermula pada hari niii (isnin,25 Januari 2009) dan hari pembuangan undi akan berlaku pada hari khamis nii (28 Januari 2009)..nantikan post gua yang selanjutnya k..Assalamualaiku My Friendd...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails