Wednesday, February 18, 2009

Me And My Jaksa's Friend...


Salam..gambar di atas ni adalah gambar-gambar mantan Jaksa KPZ sesi 07/08..aku merupaka jaksa kerohanian pada ketika itu.Sebanyak 16 orang jaksa telah berkhidmat selama setahun (sebenarnya taklah setahun..pencen awal2,huhu..)di KPZ,menjaga kebajikan pelajar-pelajar kolej serta menganjurkan program-program..
Pada mulanya ketika aku baru dilantik menjadi jaksa ni,aku tak berapa ngam sangat ngan diorang pasal baru kenal..tapi bibit2 hubungan persaudaraan atas dasar kerjasama dalam menganjurkan program telah menjadikan kitorang 'satu' dalam 16 orang jaksa nii..kitorang saling berkongsi suka duka,meluahkan apa yang terpendam serta bekerjasama dalam menjayakan program serta menjaga kebajikan pelajar.Kenangan paling best selama setahun ni adalah kitorang selalu lepak-lepak kat mapley,gi main karaoke serta menyambut birthday jaksa2 yang jatuh dalam tempoh setahun kitorang bersama.Ada jugak hampir2 nak membibitkan perasaan suka kat sorang jaksa ni,tapi berkubur kerana dia tak suka aku dan dia lebih tua daripada aku..heheheheheee..
Anyway,da hampir setahun kitorang meninggalkan dunia ke'jaksaan' nii..ramai jaksa2 yang semakin hari semakin menghilang kerana tukar kolej lain,duduk luar ngan terlalu sibuk (maklumlah hampir sume kawan2 aku ni da last year..)..Apapun aku mengaharapkan persaudaraan yang terbina akan kembali terjalin biarpun di mana kita bertaburan selepas ni,apa rezeki dan musibah yang bakal kita terima,dan apakah imej dan status yang akan nampak pada kita selepas ini..apapun,You're My Frieeeenndd Daa..and always be my special for now and forever..salam ukhwah pada korang..aku doakan kejayaan korang di masa akan datang dan doa2kan laa aku kat sini k..heheheee..
ok,sampai sini saje laa coretan aku pasal my jaksa's friend nii..nantikan coretan gua yang akan datang k..You're My Frieeenndd..!!! Wassalam..

3 comments:

  1. tu.. tu..
    aku tuh!!!
    yg bj pink
    weee~

    ReplyDelete
  2. ha'ah...yang pink tu koo..
    siap layer doraemon lg..kikiki..

    ReplyDelete
  3. aiyark
    ala
    ko je yg nmpk
    kat pict tu x nmpk pun
    ahahahahahahah~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails